Najczęściej kupowane

O nas

Producenci

Schudnij, jedząc tłuszcze

Wśród wielu osób panuje przekonanie, że to tłuszcz odpowiada za nadmiar kilogramów. Dlatego ciężko im zrozumieć, że istnieją takie tłuszcze, które odchudzają. Tymczasem jest to możliwe. Taką moc posiadają jednak wyłącznie nienasycone kwasy tłuszczowe.

Tłuszcz tłuszczowi nie jest równy

Warto mieć świadomość, że tłuszcz pokarmowy nie jest tym samym tłuszczem, który magazynowany jest w tkankach organizmu. Nie należy więc się go bać, tylko dostarczać ustrojowi w odpowiednich dawkach. Niedobory mogą przyczyniać się do poważnego zachwiania prawidłowości w funkcjonowaniu organizmu, utrudniając m.in. odchudzanie.

Kwasy omega 3 i omega 6 są takimi nieco przewrotnymi tłuszczami. Dostarczane organizmowi, nie tylko nie gromadzą się w tkankach, ale … przyspieszają proces spalania tkanki tłuszczowej!

Kwasy omega – Twój sprzymierzeniec w walce z nadwagą

Na czym polega więc odchudzające działanie kwasów tłuszczowych? Wspomagają pracę mózgu, w efekcie czego lepiej reaguje on na leptynę – hormon produkowany u osób z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Jeśli osoba taka rozpoczyna odchudzanie poprzez dietę, wówczas stężenie leptyny gwałtownie spada. W rezultacie dochodzi do wzmożonego apetytu, co powoduje odkładanie się spożywanych kalorii w tkance tłuszczowej zamiast wykorzystywać je do produkcji energii. I tutaj główną rolę odgrywają nienasycone kwasy tłuszczowe. Dostarczane do organizmu pomagają w regulowanie tego procesu, przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej oraz zmniejszając apetyt.

Takie działanie nienasyconych kwasów tłuszczowych potwierdzają badania naukowe, przeprowadzone m.in. przez badaczy z Göteborga. Przyglądając się diecie dzieci (grupa 200 czterolatków), doszli do wniosku, że jadłospis ubogi w omega 3 i omega 6 powoduje nadwagę (u 23% osób) oraz otyłość (u 2% przypadków).

W celu sprawdzenia odchudzającego działania, jaki posiada kwas omega 3 i omega 6, przeprowadzono eksperyment na grupie ochotników z nadwagą i otyłością. Wyodrębniono dwie grupy: jednej podawano niewielką ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 (poniżej 260 mg na dobę), drugiej – dawkę dzienną w wysokości 1300 mg. Efekt był zaskakujący. Osoby przyjmujące sporą porcję nienasyconych kwasów tłuszczowych odczuwały znacznie mniejsze łaknienie.

Kwasy omega – nie tylko na odchudzanie

Spożywając kasy omega 3 i omega 6, nie tylko wspierasz walkę z nadmiarowymi kilogramami. Pamiętaj, że dobroczynne ich działanie ma znacznie szerszy zakres.

Regularne przyjmowanie nienasyconych kwasów tłuszczowych:

  • wspomaga optymalny metabolizm tłuszczów,
  • poprawia wydolność,
  • zwiększa wytrzymałość,
  • przyspiesza regenerację,
  • odżywia włosy, skórę i paznokcie,
  • chroni przed negatywnym działaniem wolnych rodników,
  • wspiera funkcjonowanie układu-sercowo-naczyniowego,
  • wspomaga prawidłową pracę układu odpornościowego,
  • zmniejsza szkodliwość stresu oksydacyjnego, neutralizując jego oddziaływanie,
  • wspiera ruchomość i elastyczność stawów,
  • wpływa korzystnie na zdrowie oczu,
  • wpływa na spowolnienie starzenia się mózgu,
  • poprawia pamięć i koncentrację.

To zaledwie kilka powodów, dla których warto spożywać znacznie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych. Można bowiem powiedzieć, że to panaceum na wiele dolegliwości.

Gdzie szukać nienasyconych kwasów tłuszczowych?

Najlepszym źródłem kwasów omega są ryby. Problem w tym, że nie wszyscy przepadają za nimi, a to właśnie one stanowią bogactwo cennych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.  Część osób rezygnuje z ryb także z uwagi na fakt ich zanieczyszczenia substancjami toksycznymi. W efekcie dostarczamy sobie nie tylko kwasy omega, ale również mnóstwo metali ciężkich.

Skąd więc czerpać kwasy omega? Odpowiedź jest prosta – z suplementów. Dostępne w naszej ofercie preparaty to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych w wysokich dawkach. Pozyskiwane z ryb pływających w najczystszych wodach norweskich, są pozbawione metali ciężkich oraz wielu innych toksycznych substancji – potwierdzają to liczne badania.